Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>TJ=Освіта і управління<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 327
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Дробноход М. 
Національна стратегія розвитку освіти в Україні як вирок / М. Дробноход // Освіта і упр.. - 2011. - 14, № 4. - С. 7-18. - укp.

Проаналізовано матеріали III з’їзду працівників освіти України. Відзначено схоластичний характер оцінки сучасного стану розвитку освіти; формальну логіку та аксіоматичні постулати, в яких визначено мету та стратегічні напрями розвитку освіти. Констатовано песимістичні настрої щодо приєднання до європейського простору освіти і науки, втілення положень Болонської декларації, відсутність в стратегії критичної оцінки моральної, культурної та духовної деградації дитячого і молодіжного середовища. Констатовано, що українська наука взагалі, а вузівська зокрема, перебувають у критичному стані, який не тільки не відповідає потребам сучасної якісної освіти, а й створює реальну загрозу безпеці держави. Зроблено висновок, що схвалена з’їздом Стратегія розвитку освіти не відповідає сучасним потребам освітньо-наукової галузі держави, дискредитує державну владу та ставить під сумнів проголошений Президентом України курс на здійснення радикальних суспільних реформ.

Проанализированы материалы III съезда работников образования Украины. Отмечены схоластический, софистический характер оценки современного состояния развития образования; формальная логика и аксиоматические постулаты, в которых представлены цели и стратегические направления развития образования. Констатированы пессимистические настроения относительно присоединения к европейскому пространству образования и науки, воплощение положений Болонской декларации, отсутствие в Стратегии критической оценки моральной, культурной и духовной деградации детской и молодежной среды. Констатировано, что украинская наука вообще, а вузовская в частности, находятся в критическом состоянии, которое не только не отвечает потребностям современного качественного образования, но и создает реальную угрозу безопасности государства. Сделан вывод, что одобренная съездом Стратегия развития образования не отвечает современным потребностям образовательно-научной отрасли государства, дискредитирует государственную власть и ставит под сомнение провозглашенный Президентом Украины курс на осуществление радикальных общественных реформ.

This article analyzes materials III Congress of Education of Ukraine. On this basis, concluded that Congress approved development strategy of education does not meet the current needs of educational and scientific branch of the state.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)10 + Ч34(4УКР)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Кухаренко В. 
Масові відкриті дистанційні курси у світовому просторі / В. Кухаренко // Освіта і упр.. - 2011. - 14, № 4. - С. 18-25. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Обгрунтовано актуальність масових відкритих дистанційних курсів (МВДК), які базуються на коннективістському підході, запропонованому Дж. Сіменсом у 2008 р. Визначено основні особливості МВДК: відкритість, самоконтроль, співпраця. Проаналізовано діяльність МВДК за кордоном, відзначено високий рейтинг започаткованого в жовтні 2011 р. МВДК провідних учених Стенфордського університету «Штучний інтелект», на який підписалося понад 160 000 учасників. Охарактеризовано основні чотири види діяльності курсів: участь в дискусіях, вебінарах, написання блогів, участь в обговоренні на форумах, Twitter. Висвітлено досвід проведення МВДК «Стратегія розвитку e-learning в організації» та «Соціальні сервіси у дистанційному навчанні». Констатовано перспективність МВДК з використанням нових теорій (коннективізму) та соціальних сервісів. Підкреслено проблематичність використання цього методу для базових курсів.

Обоснована актуальность массовых открытых дистанционных курсов (МОДК), основанных на коннективистском подходе, предложенном Дж. Сименсом в 2008 г. Определены основные особенности МОДК: открытость, самоконтроль, сотрудничество. Проанализирована деятельность МОДК за рубежом, отмечен высокий рейтинг начатого в октябре 2011 г. МОДК ведущих ученых Стэнфордского университета «Искусственный интеллект», на который подписались более 160 000 участников. Охарактеризованы основные четыре вида деятельности курсов: участие в дискуссиях, вебинарах, написание блогов, участие в обсуждении на форумах, Twitter. Освещен опыт проведения МВДК «Стратегия развития e-learning в организации» и «Социальные сервисы в дистанционном обучении». Констатирована перспективность МВДК с использованием новых теорий (коннективизма) и социальных сервисов. В то же время подчеркнута проблематичность использования этого метода в обучении на базовых курсах.

Currently in the world massive open on-line courses have become widespread, especially in Canada and the U. S. They are based on connectivism approach proposed by George Siemens in 2008. The main features of the mass of open on-line courses are open, self-control, cooperation. In such courses of study from 500 to 2500 students from around the world, in distance course at Stanford University “Artificial intelligence” trained over 160 000 people. The results of a pilot study of CIS students in open distance learning courses’ “Strategy Distance Learning in the corporation” and “Social services in distance learning”. In the most recent year registered 43 persons from Ukraine, Russia, USA and Belarus.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:З97 + Ч311.290

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Філіпчук Г. 
Пріоритети освіти в контексті цивілізаційного поступу / Г. Філіпчук // Освіта і упр.. - 2011. - 14, № 4. - С. 26-35. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Висвітлено зміст освіти як інноваційну соціально-педагогічну реальність в філософському, соціальному, педагогічному аспектах. Проаналізовано умови, шляхи досягнення якості національної освіти за умов інтеграційних процесів. Наголошено на таких системних характеристиках, як: історично-культурні надбання народу, державна мова, традиції, природа, духовність, які повинні бути в основі навчально-виховного процесу. Констатовано, що виховання національно-державної свідомості є важливою проблемою освіти, адже вироблення і реалізація філософії українознавчої парадигми стосується оптимальної збалансованості природо-, суспільно- та культурознавчих аспектів, сутності мовної політики, історичних, політичних, соціально-економічних, педагогічних, психологічних, етнічних, правових актуалітетів. Аргументовано, що освіта, яка грунтується на чужих, запозичених цінностях, є нездатною розвивати народ, бо лише національна школа виховує свідомих громадян (С. Русова); культурно, педагогічно поставлена національна школа ніколи не призводить до обмеженого шовінізму.

Освещено в философском, социальном, педагогическом аспектах содержание образования как инновационная социально-педагогическая реальность. Проанализированы условия, пути достижения нового качества национального образования в условиях интеграционных процессов. Отмечены такие системные характеристики, как: историко-культурное достояние народа, государственный язык, традиции, природа, духовность, которые должны быть в основе учебно-воспитательного процесса. Констатировано, что воспитание национально-государственного сознания является важной проблемой образования, ведь выработка и реализация философии украиноведческой парадигмы касается оптимальной сбалансированности природо-, общественно- и культуроведческих аспектов, сущности языковой политики, исторических, политических, социально-экономических, педагогических, психологических, этнических, правовых актуалитетов. Аргументировано, что образование, которое основывается на чужих, заимствованных ценностях, неспособно развивать народ, ибо только национальная школа воспитывает сознательных граждан (С. Русова); культурно, педагогически поставленная национальная школа никогда не приводит к ограниченному шовинизму.

Problems of education significance in the global and national dimensions for social progress, social and economical development, civil community formation education quality in the conditions of integrational processes are analyzed. It is stressed on the importance of synthesis of personal, ethno cultural general national values with universal character in educational process.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Паращенко Л. 
Автономія навчального закладу в системі загальної середньої освіти України: поняття, принципи, механізми / Л. Паращенко // Освіта і упр.. - 2011. - 14, № 4. - С. 36-41. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проаналізовано нормативно-правове поле запровадження автономії ЗНЗ, виокремлено характерні ознаки інституційної автономії в системі загальної середньої освіти (ЗСО), серед яких: самостійність навчального закладу у вирішенні питань життєдіяльності, чітко окреслені сфери діяльності ЗНЗ, обумовленість автономії законодавством та статутом ЗНЗ. Деталізовано умови її запровадження. Здійснено термінологічний аналіз нормативно-правової бази державного управління освітою та визначено суть понять «автономія навчального закладу» та «автономія загальноосвітнього навчального закладу». Узагальнено пропозиції щодо комплексного вдосконалення державного регулювання системи ЗСО, внесення ряду змін до нормативно-правових актів в системі ЗСО, в міжбюджетних відносинах, місцевому самоврядуванні, оподаткуванні тощо.

Проанализировано нормативно-правовое поле введения автономии средних общеобразовательных учреждений, выделены характерные признаки институциональной автономии в системе общего среднего образования (ОСО), среди которых: самостоятельность учебного заведения в решении вопросов жизнедеятельности, четко очерченные сферы деятельности учебных заведений, обусловленность автономии законодательством и ее уставом. Детализированы условия ее внедрения. Осуществлен терминологический анализ нормативно-правовой базы государственного управления образованием и определена суть понятий «автономия учебного заведения» и «автономия общеобразовательного учебного заведения». Обобщены предложения по комплексному совершенствованию государственного регулирования системы ОСО, внесению ряда изменений в нормативно-правовые акты в системе ОСО, в межбюджетных отношениях, местном самоуправлении, налогообложении и т. п.

The article deals with differential characteristic of educational establishments’ autonomy and conditions of its introduction into the system of general secondary education of Ukraine. Terminological analysis of the legal framework of public administration of education is carried and the definition “autonomy of general secondary school” is set.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Нідзельська В. 
Особливості управлінської діяльності керівника приватної школи / В. Нідзельська // Освіта і упр.. - 2011. - 14, № 4. - С. 42-45. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Зроблено критичний аналіз проблеми управління діяльністю приватним загальноосвітнім шкільним навчальним закладом та визначено особливості управлінської діяльності керівника приватної школи, серед яких: поєднання позиції автора інноваційної педагогічної системи та ефективного менеджера, неординарні особисті якості, професіоналізм. Обгрунтовано вимоги до професійної діяльності керівника приватної школи. На основі узагальнення досвіду діяльності київського ліцею бізнесу констатовано, що ефективність управління закладом залежить від: підприємницької активності адміністрації, якості інноваційної діяльності школи, популярності «бренду» школи серед громади, фінансових можливостей батьків, характеру власності навчального закладу. Доцільним, на думку автора, є розроблення та затвердження нормативних актів щодо діяльності шкіл приватної форми власності. Окреслено перспективи подальших досліджень.

Сделан критический анализ проблемы управления деятельностью частным общеобразовательным школьным учебным заведением. Определены особенности деятельности руководителя частной школы, среди которых: сочетание позиции автора инновационной педагогической системы и эффективного менеджера, неординарные личные качества, профессионализм. Обоснованы требования к профессиональной деятельности руководителя частной школы. На основе обобщения опыта деятельности Киевского лицея бизнеса констатировано, что эффективность управления учреждением зависит от: предпринимательской активности администрации, качества инновационной деятельности школы, популярности «бренда» школы среди общественности, от финансовых возможностей родителей, характера собственности учебного заведения. Целесообразным, по мнению автора, является разработка и утверждение нормативных актов относительно деятельности школ частной формы собственности. Определены перспективы дальнейших исследований.

Problems of management of educational private establishment in the system of general secondary education of Ukraine are covered in the article. Standarts of professional activities of a head of private school are established.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)714.9 + Ч421.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Гомотюк О. 
Ментальність українського народу: вплив зовнішніх і внутрішніх чинників на процес її формування / О. Гомотюк // Освіта і упр.. - 2011. - 14, № 4. - С. 46-53. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

З’ясовано ментальні основи українського народу, відображені в українознавчих студіях другої половини XX – початку XXI ст. Висвітлено риси, властиві українцям, зумовлені гео- та соціопсихічними, а також культуроморфними чинниками. Реконструйовано ментальні нашарування у контексті впливу різних факторів та визначено шляхи катарсису, які можна представити як конструювання державної політики консолідації регіонів, розробку НАН України програми інтеграції, просування українознавчого продукту на ринок послуг, формування інформаційно-комунікаційного простору (за формою). Відзначено змістове наповнення цього процесу, спрямованого на відновлення та очищення ментальної суті українця, реабілітацію власної культури, джерела якого лежать в оригінальній творчій землеробській свідомості. Зазначено, що ядром трансформації складових українського буття є українознавство як філософія державної політики, яка забезпечить повноцінне функціонування української мови, що має стати внутрішньою потребою населення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т597.5(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Крисаченко В. 
Історичні витоки українського етносу / В. Крисаченко // Освіта і упр.. - 2011. - 14, № 4. - С. 54-70. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Проаналізовано історичні витоки українського етносу, сам факт існування якого є визначальним для творення світу українства. Розглянуто український етнічний світ і його ендогенні та екзогенні чинники: етнос, духовно-ідеальну реальність та матеріальну культуру. Наведено документальний матеріал щодо антропологічного, етнічного, культурного та суспільного розвитку українського народу в геополітичному, філософському та історичному дискурсі, а саме: в скіфо-сарматські часи, антсько-руську добу. Детально описано історичні джерела, котрі окреслюють проукраїнський характер роксолан, склавинів, антів, русів та ряду інших етносів з прикметними для них атрибутами способу життя, традиціями, особливостями поведінки та діяльності, суспільної організації, демократичних рис давнього соціуму. Досліджено історичний, мовний, географічний та етно-екологічний контексти такої унікальної пам’ятки світової культури як «Велесова книга». Констатовано дуалістичну єдність розвитку українського етносу, який поєднує як намагання зберегти власну ідентичність, так і органічний потяг до засвоєння європейських цивілізаційних цінностей.

Проанализированы исторические истоки украинского этноса, сам факт существования которого является определяющим для создания мира украинского этноса. Рассмотрены украинский этнический мир и его эндогенные и экзогенные факторы: этнос, духовно-идеальная реальность и материальная культура. Приведен документальный материал об антропологическом, этническом, культурном и общественном развитии украинского народа в геополитическом, философском и историческом дискурсе, а именно: в скифо-сарматские времена, в антско-русский период. Подробно описаны исторические источники, которые определяют проукраинский характер роксолан, склавинов, антов, русов и ряда других этносов с примечательными для них атрибутами образа жизни, традициями, особенностями поведения и деятельности, общественной организации, демократическими чертами древнего социума. Исследованы исторический, языковой, географический и этно-экологический контексты такого уникального памятника мировой культуры как «Велесова книга». Констатировано дуалистическое единство развития украинского этноса, объединяющее как собственную идентичность, так и органическое влечение к усвоению европейских цивилизационных ценностей.

Historical sources of the Ukrainian ethnos are analyzed in details in the article, which fact of existence is defining for creation of the Ukrainian world. The Ukrainian ethnic world and its factors are considered: ethnos, a spirituality-ideal realityand material culture. The facts concerning anthropological, ethnic, cultural and social and material culture. The facts concerning anthropological, ethnic, cultural and social development in fields of Ukraine within last several millenniums are mentioned.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т52(45УКР)-31

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Ковальчук Д. 
Система критеріїв комплексної оцінки освітніх технологій / Д. Ковальчук // Освіта і упр.. - 2011. - 14, № 4. - С. 71-82. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Визначено систему часткових критеріїв оцінки поточного стану та потенціалу розвитку освітніх технологій в системі управління, які є основою для формування інтегральних критеріїв їх актуальності та перспективності. Обгрунтовано методику отримання експертних оцінок освітніх технологій за частковими критеріями максимізації та мінімізації. Охарактеризовано одинадцять та відповідно двадцять п’ять критеріїв позитивної та негативної систем зворотного зв’язку (максимізація та мінімізація). Розглянуто міжнародний досвід стандартизації в галузі освітніх технологій на прикладі діяльності Міжнародного освітнього консорціуму, який працює в сфері дистанційних електронних технологій на базі системи управління навчання IMS ( Instructional Management System), та Інституту електричної та електронної інженерії та МДТУ ім. М. Е. Баумана. Проаналізовано стандарти освітніх технологій з застосуванням формально-технічних аспектів, тестування студентів та якісних характеристик мережевих підручників.

Определена система частных критериев оценки текущего состояния и потенциала развития образовательных технологий в системе управления, которые являются основой для формирования интегральных критериев их актуальности и перспективности. Обоснована методика получения экспертных оценок образовательных технологий по частным критериям максимизации и минимизации. Охарактеризованы одиннадцать и соответственно двадцать пять критериев положительной и отрицательной систем обратной связи (максимизация и минимизация). Рассмотрен международный опыт стандартизации в области образовательных технологий на примере Международного образовательного консорциума, который работает в сфере дистанционных электронных технологий на базе системы управления обучения IMS (Instructional Management System), и Института электрической и электронной инженерии и МГТУ им. Н. Э. Баумана. Проанализированы стандарты образовательных технологий с применением формально-технических аспектов, тестирования студентов и качественных характеристик сетевых учебников.

System of the criterions for state and development potential of educational technologies are determinate. They are base of integral criterions of educational technologies actuality and perspective. The methods of expert evaluation for educational technologies are considered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.24 к8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Тимченко С. 
Загальна середня освіта в Україні: деякі проблемні питання забезпечення конституційної рівності прав громадян у доступі до початкової освіти / С. Тимченко, О. Кондик // Освіта і упр.. - 2011. - 14, № 4. - С. 83-87. - укp.

Розглянуто та узагальнено концептуальні положення в нормативно-правових актах щодо обов’язкової загальної середньої освіти, яку можна одержати у різних типах навчальних закладів і яка оплачується державою. Проаналізовано положення законодавчих актів, що регулюють зарахування дітей до ЗНЗ, з урахуванням принципів територіальності, рівності. Висвітлено протиріччя в порядку прийому учнів до ЗНЗ на конкурсній основі, в конкурсному формуванні профільних класів або класів з поглибленим вивченням окремих предметів, діяльності фондів благодійної спрямованості. Констатовано необхідність внесення змін до Законів щодо вирівнювання статусу та іміджу ЗНЗ державної та приватної форм власності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Газін В. 
Проблема вивчення всесвітньої історії в Україні / В. Газін // Освіта і упр.. - 2011. - 14, № 4. - С. 88-91. - укp.

Досліджено актуальну проблему вивчення різноманітних аспектів всесвітньої історії в Україні. Розглянуто основні причини повільного розвитку всесвітньо-історичних студій на теренах України. Порушено питання щодо перегляду і нового трактування суперечливих історичних фактів та ідеологем, що широко використовуються на пострадянському просторі, видання державною мовою збірників документів з історії країн світу, написання фундаментальних праць із всесвітньої історії. Аргументовано тезу щодо фатальності у прийнятті політичних й економічних рішень через ігнорування історії країни, особливостей менталітету населення (афганська дилема). Вказано на необхідність створення єдиного державного наукового центру з вивчення всесвітньої історії в контексті формулювання загальної концепції дослідження та розвитку всесвітньої історії.

Исследована актуальная проблема изучения различных аспектов всемирной истории в Украине. Рассмотрены основные причины медленного развития всемирно-исторических исследований на территории Украины. Поднят вопрос о пересмотре и новой трактовке противоречивых исторических фактов, идеологемм, которые широко используются на постсоветском пространстве, издании на государственном языке сборников документов по истории стран, написании фундаментальных трудов по всемирной истории. Аргументирован тезис о фатальности принятия политических и экономических решений из-за игнорирования истории страны, особенностей менталитета населения (афганская дилемма). Констатирована необходимость формулирования общей концепции исследования и развития всемирной истории в контексте создания единого государственного научного центра по изучению всемирной истории.

The article is dedicated to the current problem of studying various aspects of world history in Ukraine. The main reasons for slow development of world history studies on the territory of Ukraine, touched on the new view and interpretation of certain historical facts, publishing collections of documents on the world history by an official language, writing the fundamental works of world history by an official language, writing the fundamental works of world history, the need for a single state research center for the study of world history was indicated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т1(4УКР)-1(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Шляхова В. 
Шляхи удосконалення культуромовної компетентності майбутніх україністів / В. Шляхова // Освіта і упр.. - 2011. - 14, № 4. - С. 92-98. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Проаналізовано динаміку становлення культури мовлення майбутніх україністів, окреслено методичні шляхи забезпечення процесу формування у майбутніх учителів української мови та літератури культуромовної компетентності, яка б уможливлювала їхню готовність до умотивованого вибору мовних засобів у процесі власної комунікативної діяльності та формування і корекцію такої ж діяльності школярів. Досліджено рівень мовної підготовки цьогорічних першокурсників ННІ української філології та соціальних комунікацій Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького, запропоновано шляхи формування культури правописного мовлення, засвоєння знань стилістичних засобів різних рівнів мови, вмінь виконувати стилістичний аналіз мовного матеріалу. Наведено завдання та зміст культуромовної підготовки у середній школі, запропоновано методику її удосконалення на заняттях із фахових дисциплін у ВНЗ.

Проанализирована динамика становления культуры речи будущих украинистов. Обозначены методические пути обеспечения процесса формирования у будущих учителей украинского языка и литературы культуры речевой компетентности, которая бы делала возможной готовность к мотивированному выбору языковых средств в процессе собственной коммуникативной деятельности, а также формирования и коррекции такой же деятельности школьников. Исследован уровень языковой подготовки нынешних первокурсников УНИ украинской филологии и социальных коммуникаций Черкасского национального университета им. Б. Хмельницкого, предложены пути формирования культуры правописания речи, усвоения стилистических средств различных уровней языка, умений выполнять стилистический анализ языкового материала. Представлены задачи и содержание культуры подготовки в средней школе, предложена методика ее совершенствования на занятиях по специальным дисциплинам в ВУЗ.

This article is dedicated to the comprehension of methodological ways of cultural and language competence formation as professional for future teachers of Ukrainian language. In this work the definition of this competence, its structure and stages of formation are given. At first tasks and contents of cultural and language preparation in secondary school are represented, then the method of its improvement during the lessons of professional discipline is offered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.37

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Добрянський І. 
Студент приватного вузу: відрахувати не можна, залишити! / І. Добрянський, І. Савенкова // Освіта і упр.. - 2011. - 14, № 4. - С. 99-110. - Бібліогр.: 23 назв. - укp.

Експериментально досліджено глибинні причини слабкого засвоєння учнями та студентами знань. Запропоновано нове змістове наповнення категорії «інтелект» як психічної властивості, що має вроджені компоненти, які виявляються у взаємозв’язках людини з навколишнім світом у процесі онтогенезу. Узагальнено результати психолого-педагогічного аналізу неуспішних студентів ВНЗ, а саме: підраховано емпіричні періоди, що описують точки локалізації «провалів» сесії (57 студентів III, IV, V курсів Кіровоградського інституту регіонального управління та економіки). Доведено, що більша половина невдалих сесій припадає на відповідну фазову сингулярність (одиничність сутності, події, явища). Виявлено залежність переживання часу від вікової фази онтогенезу, яка і визначає фази більшої чи меншої активності. Визначено шкільну неуспішність в індивідуальній проекції, яка є наслідком недосконалого ходу власного годинника слабовстигаючих, для яких характерні варіанти затримки психологічного розвитку (ЗПР) та педагогічного занедбання. Здійснено компаративний аналіз потенціалу учнів і студентів.

Экспериментально исследованы глубинные причины слабого усвоения учащимися и студентами знаний. Предложено новое содержательное наполнение категории «интеллект» как психического свойства, имеющего врожденные компоненты, проявляющиеся во взаимосвязях человека с окружающим миром в процессе онтогенеза. Обобщены результаты психолого-педагогического анализа неуспешных студентов ВУЗ, а именно: подсчитаны эмпирические периоды, описывающие точки локализации «провалов» сессии (57 студентов III, IV, V курсов Кировоградского института регионального управления и экономики). Доказано, что большая половина неудачных сессий приходится на соответствующую фазовую сингулярность (единичность сущности, события, явления). Отслежена зависимость переживания времени от возрастной фазы онтогенеза, которая и определяет фазы большей или меньшей активности. Определена школьная неуспеваемость в индивидуальной проекции, которая является следствием несовершенного хода собственных часов слабоуспевающих, для которых характерны варианты задержки психологического развития (ЗПР) педагогической запущенности. Сделан компаративный анализ потенциала учащихся и студентов.

This is a research of the reasons of a poor progress of secondary school pupils and students, who failed exams. As results pupil’s and student’s GPA of failure was stated. Finally there was suggested a questionnaire, date of which indicates on availability of own psychological personality displeasure at the time of passage of the session.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)70

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Поліщук Ю. 
Поняття психологічного супроводу: змістовий аспект / Ю. Поліщук // Освіта і упр.. - 2011. - 14, № 4. - С. 111-115. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто змістову компоненту поняття «психологічний супровід», його складові, принципи, критерії ефективності. Виокремлено методи, які використовує практичний психолог у роботі з учителями, батьками, учнями. Особливу увагу приділено фасилітації. Описано фасилітативний супровід, завдання та установки вчителя-фасилітатора, серед яких: істинність, розуміння, емпатійне розуміння. Зазначено, що ефективність взаємодії та спілкування вчителя-фасилітатора з учнями залежить від їх пролонгованості, персоніфікації, біфуркації. Таким чином, психологічний супровід не має на меті змінювати дитину, а повинен допомогти виявити її приховані можливості. Констатовано, що фасилітація є одним із ефективних педагогічних засобів, у результаті якого створюється атмосфера психологічної та педагогічної підтримки, яка сприяє саморозвитку особистості.

Рассмотрены содержательный компонент понятия «психологическое сопровождение», его составляющие, принципы, критерии эффективности. Выделены методы, которые использует практический психолог в работе с учителями, родителями, учениками. Особое внимание уделено фасилитации. Описаны фасилитативное сопровождение, задачи и установки учителя-фасилитатора, среди которых: истинность, понимание, эмпатийное понимание. Отмечено, что эффективность взаимодействия и общения учителя-фасилитатора с учащимися зависит от их пролонгации, персонификации, бифуркации. Таким образом, психологическое сопровождение не имеет целью изменить ребенка, а должно помочь выявить его скрытые возможности. Констатировано, что фасилитация является одним из эффективных педагогических средств, в результате которого создается атмосфера психологической и педагогической поддержки, которая способствует к саморазвитию личности.

Approaches of the psychological accompaniment concept understanding, its component, principles, and criteria of efficiency are described in the article. One of pedagogical influence means, the phenomenon of facilitation is examined. Facilitating accompaniment, tasks and options of a teacher-facilitator are described.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.244

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Романовський О. 
Підприємницькі ВНЗ у сучасних ринкових умовах / О. Романовський // Освіта і упр.. - 2011. - 14, № 4. - С. 116-131. - Бібліогр.: 27 назв. - укp.

Проаналізовано структури, характерні риси комерційної академічної діяльності підприємницьких університетів. Розглянуто становлення академічного капіталізму як в теоретичному, так і прикладному аспектах, а саме - як результату поєднання підприємництва, університетської освіти та виробництва за моделлю «потрійної спіралі». Описано особливості діяльності підприємницьких університетів, підприємств-університетів й університетських підприємств; виявлено переваги підприємницької діяльності ВНЗ. Розроблено архітектуру та концепцію моделі сучасного інноваційного підприємницького університету, запропоновано пошук шляхів підвищення ефективності співпраці українських ВНЗ із промисловістю та державою. Досліджено доцільність та необхідні умови для впровадження цивілізованого підприємництва в системі вищої освіти України. Виявлено оптимальні організаційні та економічні механізми інноваційного розвитку зарубіжних підприємницьких ВНЗ для подальшого використання їх позитивного досвіду в системі вищої освіти України.

Проанализированы структуры и характерные черты коммерческой академической деятельности предпринимательских университетов. Рассмотрено становление академического капитализма как в теоретическом, так и прикладном аспектах, а именно - как результата сочетания предпринимательства, университетского образования и производства по модели «тройной спирали». Описаны особенности деятельности предпринимательских университетов, предприятий-университетов и университетских предприятий; выявлены преимущества предпринимательской деятельности ВУЗ. Разработаны архитектура и концепция модели современного инновационного предпринимательского университета, предложен поиск путей повышения эффективности сотрудничества украинских университетов с промышленностью и государством. Выявлены оптимальные организационные и экономические механизмы инновационного развития зарубежных предпринимательских ВУЗ для дальнейшего использования их положительного опыта в системе высшего образования Украины.

This paper is devoted to the analysis of structures and special features of commercial academic activity of entrepreneurial universities. The optimum organizational and economical mechanisms of foreign entrepreneurial higher education institutions innovative development are studied. The positive foreign experience in this sphere may be used in the higher education system of Ukraine.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)70 + У9(4УКР)49:Ч30/49

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Романовський О. 
Інноваційний розвиток суспільства за моделлю «потрійної спіралі» Г. Іцковіца / О. Романовський // Освіта і упр.. - 2011. - 14, № 4. - С. 132-144. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Проаналізовано особливості моделі «потрійної спіралі», яка включає три основних елементи: посилення ролі університетів у взаємодії із промисловістю і урядом; взаємодія тріади «Університет – Бізнес – Влада», нетрадиційні функції цих інституцій, кожна з яких «частково бере на себе роль іншої». Розглянуто три типи циркуляції індивідів у «потрійній спіралі», еволюцію можливостей трансферу технологій університету за Г. Іцковіцем. Запропоновано два підходи для вирішення проблеми ефективної співпраці: перший– створити сильні мережі між ВНЗ і НДІ; другий – злити їх воєдино, в об’єднані університети. Доведено доцільність і можливість її застосування в українських реаліях. Визначено умови її застосування, серед яких – урядова підтримка і трансформаційні перетворення ВНЗ у підприємницько-орієнтовані ВНЗ. На прикладі діяльності Томського державного університету систем управління і радіоелектроніки доведено ефективність такої взаємодії.

Проанализированы особенности модели «тройной спирали», которая включает три основных элемента: усиление роли университетов во взаимодействии с промышленностью и правительством; взаимодействие триады «Университет – Бизнес – Власть», нетрадиционные функции этих институтов, каждый из которых «частично берет на себя роль другого». Рассмотрены три типа циркуляции индивидов в «тройной спирали», эволюция возможностей трансфера технологий университета по Г. Ицковицу. Предложены два подхода для решения проблемы эффективного сотрудничества: первый – создание сильных сетей между высшими учебными заведениями и НИИ, второй – слияние их воедино, в объединенные университеты. Доказана целесообразность и возможность применения тройной спирали в украинских реалиях. Определены условия ее применения, среди которых – правительственная поддержка и трансформационные преобразования университетов в предпринимательско-ориентированные ВУЗ. На примере деятельности Томского государственного университета систем управления и радиоэлектроники доказана эффективность такого взаимодействия.

The “triple helix model” features are described. The reasons, possibility and determination of application conditions in Ukrainian reality are proved.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)711 + Ч484(4УКР)4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Гриневич Л. 
Розроблення і впровадження регіональних систем оцінювання якості природничої освіти: досвід США / Л. Гриневич // Освіта і упр.. - 2011. - 14, № 4. - С. 145-151. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Проаналізовано рекомендації Комітету з розроблення тестування досягнень з природничих наук у системі середньої освіти США для управлінців, науковців і вчителів з питань розроблення і запровадження систем оцінювання та моніторингу якості природничої освіти, зокрема, застосування системного підходу в оцінюванні у галузі природничих наук, розширення знань про процес навчання природничих наук, дотримання послідовності у системі оцінювання, використання різноманітних видів оцінювання, оцінювання пошукової роботи з природничих дисциплін, моніторинг навчальних досягнень учнів, підвищення якості підготовки вчителів, встановлення стандартів навчальних досягнень, підвищення ролі системи оцінювання якості природничої освіти. Розглянуто деякі аспекти практичного впровадження оцінювання якості природничої освіти в зв’язку з вступом в дію Закону «Жодної невстигаючої дитини» (No Child Left Behind Act, NCLB). Виявлено позитивні аспекти американського досвіду та можливості його застосування в Україні.

Проанализированы рекомендации Комитета по разработке тестирования достижений в области естественных наук в системе среднего образования США для управленцев, ученых и учителей по вопросам разработки и внедрения систем оценки и мониторинга качества естественнонаучного образования, в частности, применение системного подхода к оценке в области естественных наук, расширение знаний о процессе обучения естественных наук, соблюдение последовательности в системе оценивания, использование различных видов оценки, оценка поисковой работы по естественным дисциплинам, мониторинг учебных достижений учащихся, повышение качества подготовки учителей, установление стандартов знаний, повышение роли системы оценки качества естественнонаучного образования. Рассмотрены некоторые аспекты практического внедрения оценки качества естественнонаучного образования в связи с вступлением в действие Закона «Ни одного неуспевающего ребенка» (No Child Left Behind Act, NCLB). Выявлены положительные аспекты американского опыта и возможности его применения в Украине.

Article deals with the analysis of the recommendations of the Committee on Test design for K-12 Science Achievement for managers, scientists and teachers on the development and implementation of the science quality assessment and monitoring system. The positive aspects of American experience and their possible application in Ukraine were found.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч474(7СПО) к8 + Б. р(7СПО)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Бєлкін Л. 
Проблеми державного контролю в організації харчування учнів загальноосвітніх шкіл / Л. Бєлкін // Освіта і упр.. - 2011. - 14, № 4. - С. 152-159. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Проаналізовано напрямки і засоби державного контролю у сфері організації харчування учнів загальноосвітніх шкіл. Визначено та охарактеризовано види державного контролю у сфері організації харчування учнів ЗНЗ: державний фінансовий контроль, державний контроль якості та безпеки харчування, державний податковий контроль. Наведено розрахунок вартості обіду станом на червень 2010 р. та структуру витрат підприємств громадського харчування України. Досліджено чинну нормативну базу, викладену в Методичних рекомендаціях щодо забезпечення безпеки харчування та організації системи державного контролю, об’єктами якого можуть бути як підприємства громадського харчування, так і органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Зазначено, що відсутність уніфікації цих норм у різних нормативних актах та стандартах ускладнюють створення належної системи контролю.

Проанализированы направления и средства государственного контроля в сфере организации питания учащихся общеобразовательных школ. Определены и охарактеризованы виды государственного контроля в сфере организации питания учащихся: государственный финансовый контроль, государственный контроль качества и безопасности питания, государственный налоговый контроль. Приведены расчет стоимости обеда по состоянию на июнь 2010 г. и структура затрат предприятий общественного питания Украины. Исследованы действующая нормативная база, изложенная в Методических рекомендациях по обеспечению безопасности питания и организации системы государственного контроля, объектами которого могут быть как предприятия общественного питания, так и органы государственной власти и органы местного самоуправления. Отмечено, что отсутствие унификации этих норм по разным нормативным актам и стандартам затрудняют создание надлежащей системы контроля.

In the article the basics of state control in the food service students in secondary schools. We consider the direction of such control.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-37

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Паращенко Л. 
Європейський вимір у системі загальної середньої освіти України / Л. Паращенко // Освіта і упр.. - 2012. - 15, № 1. - С. 7-13. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розкрито сутність європейського виміру в системі загальної середньої освіти України, яка полягає в інтегруванні європейської тематики в загальний зміст шкільної та позашкільної освіти, та проаналізовано шляхи його реалізації. Розглянуто діяльність шкільних європейських клубів як ефективний засіб формування у дітей та учнівської молоді особистісних і соціальних умінь та навичок для успішної життєдіяльності у сучасному європейському співтоваристві. Зазначено, що шкільні європейські клуби відіграють важливу роль в інформуванні про сусідні країни та пропаганді загальних європейських цінностей серед шкільної та студентської молоді. Розроблено відповідні рекомендації органам державного управління освітою щодо підвищення ефективності євроінтеграційної діяльності.

Раскрыта сущность европейского измерения в системе общего среднего образования Украины, которая заключается в интегрировании европейской тематики в общее содержание школьного и внешкольного образования, и проанализированы пути его реализации. Рассмотрена деятельность школьных европейских клубов как эффективное средство формирования у детей и учащейся молодежи личностных и социальных умений и навыков для успешной жизнедеятельности в современном европейском сообществе. Отмечено, что школьные европейские клубы играют важную роль в информировании о соседних странах и пропаганде общих европейских ценностей среди школьной и студенческой молодежи. Разработаны соответствующие рекомендации органам государственного управления образованием по повышению эффективности евроинтеграционной деятельности.

Main points of European dimension in general secondary education in Ukraine and ways of its implementation are analyzed. European school clubs are determined as an effective means to achieve key competencies and European worldview of students. Euroclubs play an important role in informing public about European integration process and require the support of state run public authorities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)7 + Ч421.385

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Кухаренко В. 
Підготовка вчителя до дистанційного навчального процесу / В. Кухаренко // Освіта і упр.. - 2012. - 15, № 1. - С. 14-18. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Охарактеризовано переваги та недоліки різних форм навчання в школі: комп'ютерного навчання, віртуального навчального середовища, комп'ютерних та мережевих ігор, дистанційної підтримки навчання, дистанційного навчання. Описано проведення експерименту з дистанційного навчання школярів, в рамках якого велика увага була приділена підготовці вчителів до дистанційного навчального процесу – запроваджено дистанційний курс «Основи дистанційного навчання», серію вебінарів з питань роботи в системі управління навчанням Moodle та особливостей дистанційного навчального процесу, дистанційний курс «Практикум тьютора». Після закінчення навчання кожен тьютор провів пілотне дистанційне навчання, у ході якого розроблено методичні рекомендації з використання дистанційного навчального процесу для школярів. Відзначено, що велику роль у підвищенні кваліфікації вчителів, які залучають своїх учнів до дистанційного навчання, відіграють щотижневі вебінари з обміну досвідом.

Охарактеризованы преимущества и недостатки разных форм обучения в школе: компьютерного обучения, виртуальной обучающей среды, компьютерных и сетевых игр, дистанционной поддержки обучения, дистанционного обучения. Описано проведение эксперимента по дистанционному обучению школьников, в рамках которого большое внимание было уделено подготовке учителей к дистанционному учебному процессу – внедрены: дистанционный курс «Основы дистанционного обучения», серия вебинаров по вопросам работы в системе управления обучением Moodle и особенностям дистанционного учебного процесса, дистанционный курс «Практикум тьютора». По окончании обучения каждый тьютор провел пилотное дистанционное обучение, в ходе которого разработаны методические рекомендации по использованию дистанционного учебного процесса для школьников. Отмечено, что большую роль в повышении квалификации учителей, которые привлекают своих учеников к дистанционному обучению, играют еженедельные вебинары по обмену опытом.

During the experiment with distance learning for schoolchildren much attention is paid to the preparation of teachers. They were made: distance course «Basics of Distance Learning», a series of webinars on work in the Learning Management System Moodleand features of distance learning process; distance course «Tutor's Practicum». After training, each tutor spent pilot distance learning and reported in the webinars. During the pilot study guidelines for distance learning process students was received. Important role in improving the skills of teachers play weekly webinars.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.290 + Ч421.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Сініцина І. 
Європейський досвід у реалізації технологічних платформ в Україні / І. Сініцина // Освіта і упр.. - 2012. - 15, № 1. - С. 19-22. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Актуалізовано необхідність розвитку наукової складової у діяльності ВНЗ в України та запровадження відповідних механізмів державного регулювання цього процесу. Розглянуто використання технологічної платформи як ефективного інструменту для забезпечення високої результативності науково-дослідної діяльності ВНЗ України. Зосереджено увагу на аналізі зарубіжного досвіду з використання механізмів державного регулювання реалізації технологічних платформ, зокрема в системі вищої освіти. Визначено кроки для успішної реалізації технологічних платформ в Україні та місце ВНЗ у цьому процесі. Вироблено рекомендації для органів державного управління освітою щодо впровадження та реалізації технологічних платформ у системі вищої освіти України.

Актуализирована необходимость развития научной составляющей в деятельности ВУЗ Украины и внедрения соответствующих механизмов государственного регулирования этого процесса. Рассмотрено использование технологической платформы как эффективного инструмента для обеспечения высокой результативности научно-исследовательской деятельности ВУЗ Украины. Сосредоточено внимание на анализе зарубежного опыта по использованию механизмов государственного регулирования реализации технологических платформ, в частности в системе высшего образования. Определены шаги для успешной реализации технологических платформ в Украине и место ВУЗ в этом процессе. Выработаны рекомендации для органов государственного управления образованием по внедрению и реализации технологических платформ в системе высшего образования Украины.

The analysis of specific of government control of realization of technological platforms is done exactly in the system of higher education of Ukraine. The features of role of higher educational establishment are distinguished in-process technological platform. Basic directions of further development of technological platforms in Ukraine and place of higher educational establishments are marked in this process.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч214(4УКР)73

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського